Har du tankar på hur kommunens verksamhet kan bli bättre? Då vill vi gärna veta det. Tyck gärna till i vår e-tjänst för synpunkter och klagomål.
Du kan välja att framföra dina synpunkter eller klagomål anonymt, men om du vill att vi ska återkomma med svar till dig behöver du ange ditt namn och e-postadress i e-tjänsten.
Alla synpunkter och klagomål som kommer in till kommunen är allmänna handlingar och kan komma att lämnas ut vid begäran.
Du som vill lämna din synpunkt eller klagomål till en specifik verksamhet som en skola eller ett äldreboende kan besöka socialförvaltningen och utbildnings- och kulturförvaltningen sidor för synpunkter och klagomål.
Observera att detta inte är en tjänst för felanmälan såsom trasiga gatulampor, hål i gatan eller övergivna fordon. Då kan du kontakta Välkomstcenter eller använda dig av någon av våra e-tjänster.
Synpunkter och klagomål ersätter inte din rätt att överklaga ett kommunalt beslut. Du kan även ställa dina frågor till kommunfullmäktige via allmänhetens frågestund eller lämna in ett medborgarförslag.
Ockelbo kommun har en intern visselblåsarfunktion där du anonymt kan anmäla misstankar om allvarliga missförhållanden inom kommunen.
Hjälpte informationen på den här sidan dig?