En stor del av våra invånare befinner sig varje dag i de sociala medierna, för att nå våra målgrupper är vi aktiva i några av dessa kanaler.
Vi finns på bland annat Facebook, Instagram och Linkedin. Syftet är att kommunicera med våra medborgare och besökare, samt marknadsföra Ockelbo som plats. Våra sociala kanaler är ett tillägg till vår webbplats och andra kommunikationsvägar. Flera av våra verksamheter har också egna konton.
Ockelbo kommuns sociala kanaler är en kommunikationsväg ut till våra medborgare. Har du frågor om ett enskilt specifikt ärende, klagomål, synpunkter eller vill anmäla något kan du göra det via sidan lämna en synpunkt.
Alla meddelanden och inlägg som kommer in till oss anses vara allmänna handlingar och kan komma att bli diarieförda.
Håll en god samtalston i våra kanaler.
Det är inte tillåtet att publicera, eller länka till, följande på vår Facebook-sida:
Inlägg som bryter mot dessa bestämmelser kommer att tas bort. Inlägg som bryter mot lagen (så som hets mot folkgrupp) kommer att dokumenteras och eventuellt anmälas.
Hittar du själv ett inlägg som du anser kränkande är du välkommen att kontakta oss via webbteamet@ockelbo.se.
När du använder sociala kanaler överförs informationen samt personuppgifter till tredje part, alltså företaget som driver sidan. Vi rekommenderar dig att inte skicka känslig information till oss.
Hjälpte informationen på den här sidan dig?