Denna information vänder sig till dig som har synpunkter,
klagomål eller vill delge något positivt om vår
verksamhet.
Dina synpunkter, klagomål och beröm ger oss möjlighet att förbättra våra verksamheter. Därför vill vi gärna att du berättar vad du tycker om det vi gör. Du kan välja att lämna dina synpunkter via vår e-tjänst eller kontakta verksamheten direkt via ansvarig enhetschef. Du kan även skriva till oss.
Om du vill ringa till utföraren, använd det telefonnummer som du fått av den du varit i kontakt med.
Om du har varit med om något i hälso- och sjukvården eller tandvården som du inte är nöjd med kan du vända dig till patientnämnden i Region Gävleborg.
Patientnämnden har avtal med alla kommuner i Gävleborg och tar alltså emot synpunkter på den vård och omsorg som bedrivs i kommunala boenden och hemsjukvård i länet.
Om du uppger namn och adress skickar vi en bekräftelse till dig när vi fått dina synpunkter. I bekräftelsen talar vi om att vi mottagit dina synpunkter och anger vem som kommer att ta hand om ärendet. När dina synpunkter är behandlade får du besked om vilka åtgärder som har eller kommer att vidtas. Om du väljer att vara anonym måste du själv kontakta ansvarig enhetschef för att få veta vad som händer i frågan.
Vill du veta mer kontakta respektive handläggare, enhetschef eller socialsekreterare via kommunens växel eller socialförvaltningens reception.
Innehåller dina synpunkter/förbättringsarbete, klagomål eller beröm som kommer till oss personliga uppgifter gäller sekretess.
I annat fall är uppgifterna offentliga. Dina åsikter kommer att diarieföras, sammanställas och användas i vårt förbättringsarbete.
Ockelbo kommun hanterar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen, GDPR.
Hjälpte informationen på den här sidan dig?