Behöver du som förtroendevald hjälp med eller har frågor om din dator, ditt lösenord, din mejl, Teams eller något annat IT-relaterat, ta kontakt med IT-support via telefon 026-17 81 11.
Du kan också använda e-tjänsten nedan.
Om du som förtroendevald behöver hjälp eller har frågor om hur du ska göra med Ciceron, arvodeshantering, attest, ersättning, viktiga dokument eller annat som rör ditt uppdrag som förtroendevald, vänd dig till din nämndsekreterare.
Med Ciceron Assistent får du tillgång till alla möteshandlingar i din dator.
Du får en tydlig överblick av de möten du är kallad till i Ciceron Assistent. Här finner du all information, underlag och protokoll för respektive möte. Du kan dessutom föra anteckningar som antingen är privata eller delas med andra kollegor, skicka meddelande till en eller flera personer och bevaka intresseområden utifrån sökord.
Via länken nedan kommer du till din startsida i outlook.
Använd e-tjänsten för att söka fram de sammanträden du deltagit i och ska begära ersättning för. Du kan även begära ersättning för andra beviljade förrättningar, förlorad arbetsinkomst, reseersättning etc.
Efter att din begäran är godkänd och attesterad skickas informationen vidare till lönesystemet. Brytdatum för detta är den första i varje månad. Ersättning betalas ut närmast efterkommande löneutbetalningsdag.
Så här går det till:
Hjälpte informationen på den här sidan dig?